ÁSZF

NAH UND FERN UTAZÁSI IRODA ÉRTÉKESÍTÉSI FELTÉTELEI

1. A Nah und Fern Kft. (Cégjegyzékszám: 09-09-001419, Nyilvántartási szám: U-001936) (a továbbiakban: Nah und Fern) fő tevékenysége az utazásközvetítés.

A Nah und Fern Utazási Irodának saját árualapja nincs, az általa közvetített, ill. a közreműködésével lefoglalt utazásokat, utazási, és egyéb szolgáltatásokat (a továbbiakban együtt: Szolgáltatás) az arra jogosult utazásszervezők, egyéb szolgáltatók (a továbbiakban együtt: Szolgáltató) kínálják, nyújtják, és teljesítik. A Nah und Fern, mint megbízott, közvetítő, abban működik közre, hogy a Szolgáltató és a megrendelő, utazó (a továbbiakban: ÜgyfélÜgyfelek) között a szerződés létrejöjjön. 

Az Ügyfél által az utazásközvetítő közreműködésével megkötött szerződésekre mindig az adott Szolgáltató szerződési feltételei, tájékoztatói vonatkoznak. A Nah und Fern az Ügyfélre kötelező szerződési nyilatkozat megtétele előtt tájékoztatja az Ügyfelet a Szolgáltató szerződési feltételeiről, tájékoztatóiról, ill. arról a web oldalról, amelyen a szükséges információk elérhetők. A Szolgáltatás megrendelésére a Szolgáltató szerződési feltételeinek, tájékoztatóinak elfogadásával van lehetőség. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a teljesítés kötelezettsége, és felelőssége az Ügyféllel szemben mindig a Szolgáltatót és nem a Nah und Fern-t terheli.

A Nah und Fern az utazásokról, utazási szolgáltatásokról a Szolgáltatóktól kapott, a web oldalra feltöltött, vagy más módon teljesített adatszolgáltatás szerint tájékoztatja az Ügyfeleket. A Nah und Fern sem a Szolgáltatók adatszolgáltatásáért, annak teljességéért, és helyességéért, sem a fentiek szerint létrejött szerződések teljesítéséért az Ügyféllel szemben nem tartozik felelősséggel.

 

2. A Nah und Fern web oldalán megjelenő Szolgáltatások leírások

A Nah und Fern web oldalán megjelenő Szolgáltatások leírását, a részvételi díjakat, a részvételi díjon felül fizetendő egyéb díjakat, az indulási időpontokat, és a Szolgáltatásra vonatkozó egyéb információkat (a továbbiakban: Szolgáltatás leírás) az azokat nyújtó Szolgáltatók töltik fel a web oldalra. A Szolgáltatás leírások helyességéért a felelősség az adott Szolgáltatót terheli, a Szolgáltatás leírások helyességéért a Nah und Fern felelősséget nem vállal.

 

3. A Nah und Fern web oldalán megjelenő Szolgáltatások elérhetősége, foglalhatósága

A Nah und Fern web oldalán a Szolgáltatások, Szolgáltatás leírások, kalkulációk tájékoztató jelleggel jelennek meg, nem minősülnek sem ajánlatnak, sem ajánlati felhívásnak, és nem keletkeztetnek ajánlati, ill. szerződéskötési kötelezettséget, sem a Szolgáltató, sem a Nah und Fern számára. A web oldalon megjelenő Szolgáltatás leírások időről időre frissítésre kerülnek, azonban a Szolgáltatások elérhetősége, foglalhatósága két frissítés között is folyamatosan változik, ezért előfordulhat, hogy a web oldalon látható Szolgáltatás az Ügyfél érdeklődésének időpontjában már nem értékesíthető, nem érhető el, vagy csak módosult ár- és/vagy egyéb feltételek mellett érhető el. A változtatás jogát a Nah und Fern és a Szolgáltatók fenntartja.

A web oldalon szereplő helyesírási hibáért, elírásért, az időközben aktualitását vesztett árakért és akciókért, elfogyott helyekért, illetve az árkalkulációs program esetleges hibájáért, a kalkulátor pontatlan számolásáért felelősséget a Nah und Fern nem vállal. A web oldal tájékoztató jellegű adatokat tartalmaz, a végleges adatokat a Nah und Fern részéről elküldésre kerülő ajánlat tartalmazza.

 

4. A foglalás menete:

 

4.1. Az Ügyfél személyesen, vagy e-mailben, vagy telefonon eljuttatja a Nah und Fern -hez az érdeklődését. 

4.2. A Nah und Fern megvizsgálja, hogy az érdeklődésben szereplő Szolgáltatás elérhető-e, és milyen feltételekkel, és erről, valamint az esetleges alternatív lehetőségekről tájékoztatja az Ügyfelet (a továbbiakba: Tájékoztatás). A Tájékoztatás részét képezik mindazon információk, amelyek az Ügyfél számára a megrendelésre vonatkozó nyilatkozat megtételéhez szükségesek (pl.: a Szolgáltatás leírás, fizetési- és egyéb szerződési feltételek, megrendelőlap, stb.)

4.3. Amennyiben az Ügyfél a Tájékoztatás alapján megrendelést ad (a továbbiakban: Megrendelés), úgy ahhoz az a Szolgáltató szerződési feltételei szerint, de legalább 8 napig kötve van. 

4.4. Amennyiben a Megrendeléshez előleg-, ill. részvételi díj fizetési kötelezettség kapcsolódik, akkor a Megrendelés akkor lép hatályba, amikor a befizetendő összeg jóváírása a megadott bankszámlán megtörtént, vagy készpénzben kiegyenlítésre került. Amennyiben az Ügyfél a Megrendeléshez tartozó fizetési kötelezettségét határidőben nem teljesíti, akkor a határidő lejártával a Megrendelés érvényét veszti.

4.5. A szerződés akkor jön létre, ha a Megrendelést a Szolgáltató visszaigazolja, melyről a Nah und Fern értesíti az Ügyfelet (a továbbiakban: Visszaigazolás).

4.6. Amennyiben a Szolgáltató a Megrendelést nem igazolja vissza, akkor a szerződés nem jön létre, és a befizetett előleg-, ill. részvételi díj az Ügyfélnek visszajár.

4.7. Az esetleges eltérésekből eredő problémák, ill. költségek elkerülése érdekében felhívjuk a figyelmet az utazók adatainak pontos, az utazás során használni kívánt útiokmányban foglaltakkal megegyező megadására, amely az Ügyfél felelőssége. Felhívjuk a figyelmet továbbá a Megrendelés tartalmának elküldés előtti ellenőrzésére.

 

5. Fizetési mód

Az Ügyfélnek a Megrendeléshez kapcsolódó és/vagy a létrejött szerződésen alapuló fizetési kötelezettségeit a Megrendelésben, és/vagy a létrejött szerződésben meghatározott módon és határidőben, elsősorban a megadott bankszámlaszámra történő átutalással kell teljesítenie. A Nah und Fern utazási irodában továbbá mód van készpénzben történő fizetésre is.

 

6. Végfelhasználói nyilatkozat

Az Áfa tv. 206. §-a alapján az Ügyfélnek nyilatkoznia kell arról, hogy a szerződés tárgyát képező szolgáltatást milyen minőségben veszi igénybe.

    • nem adóalanyként, vagy nem adóalanyi minőségében (azaz utasként) veszi igénybe (tehát magánszemélyként foglal, nem kér cégnévre számlát),

    • adóalanyként saját nevében és javára, tehát végső felhasználóként veszi igénybe (tehát cégnévre kér számlát, de a megrendelt szolgáltatást nem számlázza tovább),

    • adóalanyként saját nevében, de más javára (azaz nem utasként) veszi igénybe (tehát cégnévre kér számlát és a megrendelt szolgáltatást továbbszámlázza, ez esetben plusz ÁFA-t is fel kell számolni.

 

7. Útiokmányok, egészségügyi előírások

Az Ügyfél köteles az utazásra vonatkozó mindenkori jogszabályokat, előírásokat (pl. útlevél-, vám-, devizajogszabályok, be- és kiutazási szabályok, egészségügyi előírások stb.) betartani, az ezek megszegéséből, be nem tartásából eredő többletköltségek és károk az Ügyfelet terhelik. 

Az utazáshoz szükséges úti-okmányok (útlevél, esetlegesen vízum) beszerzése, a beutazási feltételek, és az egészségügyi előírások betartása az Ügyfél kötelessége és felelőssége. 

Információk elérhetők a Konzuli Szolgálat honlapján https://konzuliszolgalat.kormany.hu/ , az érintett nagykövetségeken, illetve ilyen kérés esetén az utazási iroda is tájékoztatást nyújt.

Az utazásban részt vevő kiskorúnak is rendelkeznie kell az adott ország beutazási feltételeit teljesítő, érvényes úti-okmánnyal. Amennyiben a kiskorú utas nem a szüleivel/gyámjával utazik, úgy az utazáshoz a szülő vagy gyám nyilatkozata szükséges. 

Nem magyar állampolgárok az adott célország konzuli szolgálatánál vagy a Nagykövetségen tájékozódhatnak a beutazási feltételekről.

 

8. Reklamációk

A Nah und Fern közreműködésével megkötött szerződéseket a Szolgáltatók teljesítik. Amennyiben a szerződésre vonatkozó reklamáció, igény a Nah und Fern -hez kerül benyújtásra, úgy azt a Nah und Fern továbbítja a Szolgáltatóhoz elintézés céljából.

 

9. Repülőjegyek foglalására vonatkozó eltérő feltételek

A repülőjegy megrendelése, vásárlása esetén légi személyszállítási szerződés jön létre az Ügyfél és a légitársaság között, melyre a légi személyszállítási szerződésre vonatkozó jogszabályok, és az adott légitársaság szerződési feltételei, szabályzatai vonatkoznak, melyek a légitársaságok honlapján érhetők el.

A repülőjegy ára a foglalás pillanatában rendelkezésre álló helyek alapján határozható csak meg. A kiajánlott repülőjegy díjtétele csak a foglalás napján garantált. A légitársaságok fenntartják maguknak a jogot, hogy előzetes értesítés nélkül a ki nem állított jegyek árát, és feltételeit a megadott jegykiállítási határidőn belül is bármikor módosíthatják.

A repülőjegy foglalás visszaigazolását az Ügyfél által megadott e-mail címre küldjük el. Az e-mailek fogadása az Ügyfél felelőssége, azért sem a Szolgáltató, sem a Nah und Fern nem vállal felelősséget.

A repülőjegy foglalásról kapott visszaigazolás utazásra nem jogosít. A visszaigazolás feltünteti, hogy az Ügyfél milyen módon kapja meg az utazáshoz nélkülözhetetlen elektronikus repülőjegyet.

A repülőjegy árának megfizetése előtt az Ügyfél köteles az alábbi adatok helyességét ellenőrizni:

  • családnév, keresztnév, az utas neme,

  • az indulás és érkezés helyszíne és az esetleges tranzitállomások,

  • az indulás és érkezés dátuma,

  • a repülés időpontja,

  • a megválasztott poggyász,

  • a check-in módja és feltételei.

Az utasok adatait az érvényes és az utazáshoz használt dokumentumban (útlevél, vagy személyi igazolvány) szereplő módon kell megadni. A légitársaságok megtagadják a fuvarozást, amennyiben az azonosításra használt dokumentumban és a repülőjegyben eltérő adatok szerepelnek.

Amennyiben az Ügyfél (utas) a fizetés előtt nem ellenőrzi az adatait és azok helytelenül kerültek feltüntetésre (ilyennek tekintendő a helytelenül feltüntetett család- és utónév, illetve a kettő felcserélése) a Szolgáltató, ill. a Nah und Fern nem felel az Ügyfelet (utast) ebből kifolyólag érő esetleges károkért.

Az adatok kitöltésével és a foglalás lezárásával az Ügyfél (utas) hozzájárul ahhoz, hogy a rendelkezésre bocsátott adatokat a repülőjegy kiállítása céljából feldolgozzák.

A menetrendben vagy egyéb kiadványokban szereplő időpontok nem szavatoltak és nem részei a jelen általános szerződési feltételeknek.

Az Ügyfél (utas) felelőssége meggyőződni arról, hogy a megvásárolt útvonalon a légitársaságok előírják-e kötelezően az online utasfelvételt (check-in) az adott repülőjárat(ok)ra. Az ellenőrzés elmulasztásából eredő esetleges többletköltségekért sem a légitársaság, sem a Nah und Fern nem vállal felelősséget.

Az Ügyfél (utas) felelőssége meggyőződni arról, hogy a megvásárolt útvonalon a légitársaságok viteldíjai tartalmazzák-e a kézi és/vagy feladandó poggyász mennyiséget. Az ellenőrzés elmulasztásából eredő esetleges többletköltségekért sem a légitársaság, sem a Nah und Fern nem vállal felelősséget.

A foglalás, illetve a már kiállított repülőjegy kizárólag az adott légitársaság előírásainak megfelelően módosítható, vagy váltható vissza. A foglalásban, illetve a repülőjegyben az útvonal és az utasok neve nem módosítható.

A repülőjegyek módosítása, visszatérítése, ha erre lehetőség van, külön szolgáltatásnak minősül, melyért a légitársasági díjakon felül a Nah und Fern 5 000 Ft/jegymódosítási/lemondási díjat számít fel.

Amennyiben az Ügyfél (utas) oda-vissza jeggyel rendelkezik, és a jegy valamely szakaszát nem használja fel ("no-show"), úgy a légitársaság automatikusan törli a jegyhez tartozó foglalást, és a további szakaszoknál megtagadja az utas szállítását.

Amennyiben az utazó a repülőjáratra való bejelentkezéséhez nem jelenik meg kellő időben a repülőtéren, a légitársaság megtagadhatja a repülőjáratra való jegykezelést, beszállítást és fuvarozást és az utazó úgynevezett „No Show” státuszt kap. Ennek további következménye lehet a csatlakozó járatra vagy hazautazásra szóló repülőjegy, vagy szakaszjegy törlése, illetve annak későbbi felhasználásának megtagadása a légitársaság részéről. Bővebb információt erre vonatkozóan az érintett légitársaság tud adni a helyszínen.

A repülőjegy ára a Nah und Fern irodájában készpénzben, vagy átutalással fizethető ki, bankkártyás fizetésre nincs lehetőség.

Amennyiben a fizetés, vagy a kapcsolatfelvétel a foglalást követő 24 órán belül nem történik meg, akkor a foglalás automatikusan törlésre kerül.

A ki- és beutazáshoz szükséges dokumentumok, okmányok biztosítása, és az egészségügyi előírások betartása az Ügyfél (utas) felelőssége. Sem a légitársaság, sem a Nah und Fern nem vállal felelősséget azért, ha az utazás a szükséges dokumentumok, okmányok, vízum, ill. az egészségügyi előírások betartása hiányában meghiúsul. A Nah und Fern az Ügyfél kérésére tájékoztatást ad, de a fenti feltételeket nem ellenőrzi. A nemzetközi előírások általában a visszaérkezés dátumát követő további 6 hónapos érvényességet írnak elő az okmányok (útlevél, személyi igazolvány) esetében.

   

10. Biztosításokra vonatkozó eltérő feltételek

A Nah und Fern -nél az Európai Utazási Biztosító Zrt. (EUB) és a Mondial biztosító által kínált utazási biztosítások köthetők meg, melyeknek részletes feltételei a biztosító társaságok honlapjain érhetők el.

A biztosítás megkötése esetén a biztosítási szerződés az Ügyfél és az EUB, illetve a Mondial között jön létre, és arra az EUB, illetve a Mondial biztosítási feltételei vonatkoznak.

A biztosítási szerződés létrejöttének feltétele a biztosítási díj Ügyfél részéről történő kiegyenlítése.